17 Ocak 2009 Cumartesi

Kaza mı? Şehir mi ?

Kaza mı? Şehir mi ?

Fakültenin birinci sınıfındayız.Yurtta şahane günler geçiriyoruz. Hafif siyaset var ama ne kavga var,ne de döğüşme.

O sırada bir arkadaş gurubumuz oluşmuş. Ben,Sahir Koçak,İsmail Hakkı Belgin,Turan Kayaoğlu ve Palikarya Salih Alibaşoğlu. Sahir hariç hepimiz yurtta kalıyoruz. Para sıkıntımız bitmediği için arada sırada Sahir bizi fakülteye çok yakın olan evlerine götürüyor.Annesinin hazırladıklarını yiyoruz.

Böyle tatlı bir hayat yaşarken sınav dönemi geldi. Birçok arkadaşımız gibi bizde gündüz uyuyoruz, geceleri de inekhane de ders çalışıyoruz. Tabi Sahir Hariç. O akşamları evine gidip evde çalışıyor.

Birgün öğleden sonra kalkmışız. Ertesi gün sınavımız var. Yemek yedik. Bilmiyorum konu nereden geldi.sevgili İsmail'le ben tartışmaya başladık. Olayın gireceğimiz sınavla hiçbir alakası yok.

Ben diyorum ki mesela Nazilli bir kaza merkezidir ama aynı anda bir şehir merkezidir. İsmail itiraz ediyor. Hayır diyor kaza merkezi ve kasabadır .Ben inatçıyım ama İsmail benden daha inatçı.

Bu tartışma bizim gurupta ki arkadaşların da ilavesiyle iyice uzadı ama çözüm yok. Üst sınıflarda ki bir iki kişye sorduk. Yine tatmin olmadık. O zaman Hocalara soralım dedik. Sahir ben ders çalışacağım gidiyorum dedi ve evine gitti.

Bizde geri kalanlar ben,İsmail,Turan ve Salih ilkönce Reşat Hocanın odasına gittik. Derdimizi anlattık. Hoca bizi oturttu ve iki saate yakın izah etti. Efendim, konuşulan kaza'nın ekonomik durumu,sosyal durumu ,şu durumu,bu durumu. Söyledikleri bana yakın gibi geliyor ama İsmail tatmin olmuyor. Teşekkür edip çıktık ve bu seferde yanlış hatırlamıyorsam İbrahim Yasa ve Ahmet hocanın odalarına girdik. Aynı sorular,izahatlar ama İsmail tatmin olmuyor.

Yurda döndük. Akşam olmuş. Salih bağırıyor. Ulan sizin kasabanıza da Şehirinize de, yarın sınav var ders çalışmamız lazım diyor ama dinleyen kim. Biz onu dinlemiyoruz ama o da gidip tek başına ders çalışmıyor. Çünkü tartışma hayli eğlenceli.

Uzatmayalım. Ertesi gün sınava girdik.Sahir' in zaten alakası yoktu, o ve ben ( tesadüfen ) sınıfı geçtik. İsmail,Salih ve Turan bu ders yüzünden çaktılar ve bir sene kaybettiler.

Ama Mülkiyelilikte böyle şey olur mu ? Ben de ikinci sınıfta çakarak onları bekledim ve böylece hep beraber yolumuza devam ettik.

Hepsinin kulakları çınlasın...

Sevgilerimle. ..

Cengiz Özkan




YORUM VE KATKILAR

"Kazara kaza oldu eşme kazası
İnek gütmekten gelir Belediye Encümen azası"

Şair Eşref

Akın Özçekirge

***

Sevgili Cengiz, Şair ne demiş; " eğitim cehalet alır,

İNEKLİK baki kalır"

Nazif Ekzen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder