17 Ocak 2009 Cumartesi

4 Aralık Kutlamaları

26/12/2008

4 Aralık Kutlamaları

Degerli Arkadaşlar..

Bendeniz..
4 Aralık kutlamalarına yıllardır katılırım..

71lerden sonra..
Büyük heyecanla gider...
Büyük Hayal kırıklıgı ile dönerim..

4 Aralık Balosu ise..
Sadece Mülkiyeli olmayanların gittigi..
"Mülkiye balosu" olarak..
Herhalde yeryüzünde berhayat..
Tek balodur..


"O zaman niye gidiyorsun bre Mekan..?" derseniz..
"Eh ne yapayım.." derim.. bu bende 69 dan beri alışkanlık oldu.."
Aslında ben "yagma" için geliyorum ama nerdeeee.?
yağ-ma.. kalmamış..
Toplantıyı müteakiben.. okulun ana girişindeki..
Ortasına..taşra şehirlerindeki Dandik Atatürk büstlerini hatırlatan..
ve etrafı beyaz badanalı duvarla çevrili.. bir Atatürk büstü dikili..
"sütunlu salonda" yapılan (sözüm ona ) kokteylde..
"İzaz ikram faslı"ndan takdim edilenlere ve takdim ediliş şekline dikkatinizi çekecegim..!

İçine kürdan batırılmış.. minnacık ne idügü belirsiz kanepe dedikleri...
insanın içini bayıltan asil görünüşlü avam yiyecekler..
kagıttan bardaklarda mahdut mesuliyetli kişilerce ..
mahdut miktarda ilaç niyetine verilen ucuz şarap..
kagıt tabaklar içinde kuru yemiş..
sentetik parlak hışırtılı ambalajlar içinde makinalarda kızartılmış..
tuhaf kokulu patates kızartması kırıkları..
özel şirket hosteslerince simitçi tahtası taşır gibi tepelerde taşınan tepside..ve ancak basketbolcu kadar sıçrayanların ve maymungiller familyasından tiplerin cambazlıgı ile kapanın elinde kalan
bilya boyutlarındaki 4 bilemedin 5 mandalina..
.. büyük atraksiyonlarla kapabilirsen tabi..
Ben "Egridir Dag Komando Okulunda"..
"Hayati idame Dersi".. gördügüm için ..
bu durumlarda nasıl hareket edilecegini çok iyi bilirim..

Zaten benim bu maharetim sayesinde..BİLAY'ın agır topları..
( Mürşidi kamilimiz..Gözümüzün nuru gönlümüzün süruru Demokrat Başkan'ımız.. İhsan Feyzibeyoğlubey..
O nun ahretligi.. ehlibeyt.. BİLAY matbuat meşveret ve yüksek şura azası Vecdi Sevig Bey..
Bilay merkez mühacimi Yücel Özmen Bey,
Kıbrıs sefiri kebiri..Ekselansları Mr. BULUNÇ Bey..
Mülki BİLAYIN Çankırı miri miranlıgı umum valisi üç tuglu, ak libaslı, omzu sunkarlı Ali Haydar Bey..
BİLAY trakya ve rumeli müdafaai hukuk cemiyetini temsilen Merakize tertipli gönderilen Tekirdag ayanından cemiyet azası Gözlüksüz (sakallı) Sami (tezveren) Bey..
BBBB..(Büyük Başkan Bahri Bey)
vee Hanlar hanı... Kıtabı mülkiyeyi sporu mukadisin muharriri, mütefekkir.. ve serhanende.. çöl kartalı.. Şanı büyük.. Haşmetlü Muzaffer Daim Muzaffer Hanbey..)
Binbir atrasiyonla yani..Keşif..pusu ..sızma.. taktik akın .. gibi komando savaş teknikleriyle
ve Hostes kız çocuklarına karşı yakışıklılıgımla..
Elde ettigim...
ve kagıt bardaklar ile kagıt tabaklara doldurup..
ayaküstü ikram ettigim "nevale" sayesinde..
Hayatta kalmayı başardılar..

Herzaman söylerim.. Askerlik demek egitim demektir....
Napolyon.. "Para..Para..Para..." demiş..
Ben.."Egitim.. Egitim..Eğitim.. "diyorum..
Degerli Dostlar.. şimdi biz gelenegimiz geregi ok attık ise "Oguz kavurt'u" hakkımızdır.. diyen bir neslin torunlayızız..
Şimdi gelenegimiz geregi yudumlugumuzu alacagız elbette ..
Peki bu yudumluk...
Bu kagıt bardak ve kagıt tabaklarmı olacaktır..? Sümme haşa..!
En hafif tabiriyle.. mektebi mülkiyeyi şahaneye bu yakışırmı..?Elbette Yakışmaz..
Halbuki 1970 öncesi böylemiydi..?
O yıllar.. mülkiyenin altın çagları..
"Mülkiye" amblemi olan kap kaçak çatal bıçak yaptırılır..
Okulda ve yurtta ögrencilerin katıldıgı muhteşem kutlamalar yapılır..
Yenir içilir dans edilir..
ve kutlama bittiginde..sadece bu kutlama için yaptırılmış olan..
Kap,kaçak..çatal bıçak, bardak çanak..
Kutlamalar bittiginde..
Tüllap ve oraya gelen mezunlar tarafından "yagma" edilirdi..
Bu bir mülkiye gelenegiydi.. Yagmalanan bu ufaf tefek parçalar bizi okulumuza baglar..Bizim geçmişimizi hazırlar..
Aidiyet duygumuzu körükler.. bizi bir büyük camianın bir ferdi yapardı....
Bu tür amblemli yagma malzemesinin..
Bizim kuşak tarafından hala gururla evlerinin bir köşesinde muhafa edildigini biliyorum....

Hey gidi günler hey..

Devam edecek..


geçici bir süre için huzurunuzdan ayrılıyorum...

saygı..Sevgi ve selamlar.
Mekan

FREE Animations for your email - by IncrediMail! Click Here!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder