31 Aralık 2008 Çarşamba

Yazı İşlerinin Sorunları

DAHİLİ TAMİM

DEGERLİ
BİLAY ,

Gazetemizin neşriyata başladıgı günden bu yana inkişaf ve terakkisi memnuniyetle müşahade edilmektedir..

Hususiyetle arzetmek isterimki..
Gazetemizin Muhterem Patronu.. siz kıymetli gazeteci müstahdemlerin binbir fedakarlık ve meşakkatle istihsal ettikleri kıymetli yazı, çizi, haber, fıkra, müzik ve gezi notları çalışmalarından dolayı beni tebrik etti..

Bende.. "şimdi ikramiye istemenin tam yeridir.." diye düşünüp.. ıkına sıkına.. "Degerli Hocam bana ve arkadaşlara acaba diyorum.. yeni yıl ikramiyesi gibi.." teşvik ve tahrik" maksatlı diyorum..küçük bir ikramiye ..mesela.. diyorum.. verseniz.. görüyorsunuz arkadaşlar pür amatör yazıp çiziyorlar.." demek üzereydimki.. Kalın kaşlarını kaldırarak büyük nasihatine hazır hale getirip,, bana .."Kıymetli Hocam, muhterem Sermuharrir.. çok iyi biliniz ki.. YAZMAK YAŞAMAKTIR.." dedi..! iyimi..sadece bunu demekle de kalmadı..Ayrıca..

"Bak.. seni iyi görmüyorum.. rengin solmuş KH., son günlerde pek yazmıyorsun..galiba ondandır.. hadi şimdi .. hemen yazmaya ..yani, yaşamaya başla biraz.." diyerek acele beni daktilomun başına gönderdi..

Baktımki Durumum Patronun karşısında BASRİ'leşmek üzere.. hemen çark ettim tabiatıyla..ve "Haklısın Patron ..pardon Degerli Hocam,, Yaşamak güzel bir şey.. tüm güzel olan şeyler gibi yaşamakta parayla degil, yazmakla olur elbette.. "
Bizim Patron çok iyi bir Patron'dur..Aslında..Çok güzel konuşur..
Katiyetle batıl üzre kelam etmez..

Velhasıl vuslat başka baharada kalsa tüm servislerin aynı iştiyakya çalıştıklarına şahit olmak bendenizi de ziyadesiyle.. mutlu etmiştir....

Gezi notları servisimizi, Muharrir sevgili T.Tanören ve Muharriremiz Sevgili KUTLU Barutçunun transferiyle ,(Son yazıları pek hoştu..devamının temennisi ile tebrikler.. benim degerli dostlarım..)
Müzik ve sanat servisimiz.. Sevgili M.Kırali'nin iştiraki ile,Bilay Gazetemizin Paris Muhabiri Sevgili Cengiz Özkan ile İzmir muhabiri Akın Özçekirgenin yogun çabaları ile
Şiir ve şairler servisimiz.. Degerli Hocam, Servet Taşdelen, Akın Evren Semra Toprak ile
Tiyatro ve Resim servisimiz.. (hala..) eski kuşak personelimizin (Sevgili Nurettin Çakan, Nur Esen ve Kurtaran başkan 'ın) gayretleriyle..
Siyaset Servisimiz.. Sevgili Ahmet Tan, Celal Maybek, ve Uluç Gürkanla,
Magazin ve fıkra servisimiz.. Sevgili Kaya enderin , Cengiz Özkan veTahir Göksoy'la ..
Saglık ve sosyal servisimiz.. Sevgili Emine Feyzibeyoglu, Nurdan Agca, (Turgay Bilgin (Ücretsiz izinlidir.. yakında sahalara dönecek) Melek Acar Nur Esen..
Spor servisimiz Sevgili Kaptanımız Hürol Sarp ile (Kaptanda ücretsiz izin aldı istemeye istemeye kabul ettim.. yakında dönecek) İbrahim Toptepe M.Hülya Demirkaya ile
Banka Finans servisimiz Sevgili Semih Çetin Tahir Göksoy ile
Her derde deva Sevgili Semra Toprak ve Nur Esen hanfendilerin efektif çalışmaları ile
Edebiyat servisimiz..Sevgili Esin Sogancıların hızlı girişiyle..
Sosyal ilişkiler servisimiz.. Sevgili Can Çiner'in çabaları ile
Okul ve Birlik ilişkileri Sevgili Serap Kuzu'nun örgütlemesi ile
Teknik servisimiz..( Kayıt , kamera çekim ve tercüme ) Sevgili Oktay Etiman'la
Haber ve fotograf servisi.. Sevgili T.Tanören, Nadir Elibol, Engin Erem ile
çok güçlenmiş.. yeni katılacak olan eskilerin yardımı ile de daha güçlenecegi umulmaktadır..

Saydıklarım ve sayamadıklarım .. emegini ve ilgisini esirgemeyen tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyor ve saygılarımı sunuyorum..

Ayrıca..
Bilay Gazetesi Mütevelli Heyetine ( Sevgili Patronumuz Degerli Hocam, Sevgili.. S.Taşdelen, M. Kılıç, M.Traş Hülya Ürkmez,Aydın Esen A.Zeki Bulunç. B.Soylan) ve dahi gazetemiz Danışma kuruluna ( Sevgili Hocam.. Tuncer Bulutay, Sevgili Nazif Eksen, Vecdi Sevig, Hikmet Çiner,) huzurunuzda teşekkür ediyor.. saygılarımı sunuyorum..
Saygılarımla...

Bilay Sanal Gazetesi ve Patrun Adına..
Sermuharir
Mekan
10.6.2008
*

Mekan'cım
Nerede zam talebi, maaşlarımız pek düşük kaldı
Biliyorsun ağlamayana hiçbirşey yok. Saygıdeğer sermuharririm , bütün ümidimiz sensin.
Kutlu
*

Sevgili KUTLU Barutçu,

Elbette pek haklısınız..Hanfendi..
Devamlı "uhulet ve suhulet" telkin ve tavsiye edilen.. Bilay yazar ve çizer mensuplarından.. elbet bir gün bir itirazın yükselebilecegi ihtimali hususunda yüksek makamları nezdinde gayet gayretli teşebbüslerimizin oldugu malumunuzdur..

Bizim dahi, Hoca Ahmet Tan murakabesinde hat meşk idup, Dıvan-ı Hümayün kalemine intihabımızda aldıgımız 30 akçe idi..silahtar ve Sipahi katipliklerine müteakip, Sadaret Kethüdası mektupçusu oldugumuzda ise, maişetimiz 35 akçe idi..Temmuz 1399 da Bahri Efendinin yerine vakainüvüslüge getirildigimizde mahdut bir artışla maişetimiz 36 akçe olmuş idi. Sermuharrirlige getirildigimizde ise, kafi görülen miktar 38.5 akçe olmuştur..

Yüksek Meşveret ve müşavir heyetimizin teklifi ise.. ücretlerin sabit kalması çalışmamızın % 50 artırılması canibindedir..
Bendenizin fikri ise,
muharrir ve muharrire taifesi munasip gördükleri takdirde.. görevlerimize ek olarak.. Efkaf muhasebeciligini, ve veya evkaf teşrifatçılıgını bu dahi olmaz ise umumi merakizde çay perakendeciligi gibi görevlerede teşne olmak mecburiyetinde kalacagız gibi geliyor.. Hanfendi..

Hoşcakalın..

Sevgiler Saygılar ve Selamlar..
Mekan
*
sermuharririmiz bu satırlarıyla kendilerini dahi aşmıştır.
İf.
*
Teveccühünüz Sevgili Patronum.. pardon Sn Başkanım,
Degerli Hocam.. Bizde Hadim-i Bilay'ız tıpkı sizin gibi..
Ama yinede siz takdirinizi bizden esirgemeyin..
Çünkü iltifatınız bizim için çok mühim..çook..
Saygılar, Sevgiler, Selamlar..
Mekan
*
Bir dakika muhterem hazirun, bir maruzatim olacak:
Sozum dinlensin lutfen:
Efendim, 93 harbi ahirindeki gocleTuna Sancagi, Sumnu vilayeti, Cuma
Bâlâ kazasindan anne teyze, amca dede, ve hatta yeni dogmus
yegenleri kucuk Hilmi ve bilahare oglu Hilmi ile birlikte Bolu
vilayetine gececek olan yegen (Tunali) Hilmi'nin nami tarafimca mechul
bulunan sevgili babasi da beraberlerinde olmak uzere Istanbu'a goc
etmisler. Bilahare buyuk dedemiz Mustafa Izzet efendi, sadrazam Âlî
Pasa tarafından Evkaf Katipligi gorevi ile izmir Vilayetinin Tire
Kazasina gonderilmis annesi dogum sirasinda vefat etmis olan Kucuk
Hilmi'yi babasi beraberin deBolu'ya goturmus,olup ailenin o kolu
Bolu'ya yerlesmislerdir. Gun gelip, Soyadi Kanunu neşr olundugu
tarihte o sirada ailenin hayatta kalan en buyuk erkegi olan fakat
henuz yeni yetme bir delikanlı yaşında bulunan Mehmet Ihsan: "Efendim,
dedemiz ve babamiz Evkaf katipleri (memurlari?) olduklarindan
kendilerini Emlakcilar nami ile anilirlar idi. Bu emlakin manasi
toprak demek oluyordu. o zaman biz soyadimizi Toprak alalim demiş
olduklari rivayet olundukta, Sermuharrinin benimsedikleri evkaf
memurlugu aslen fakîrîn soyuna ait oldugundan hakkimin gozetilmesini
emir ve musaadelerinize arz ederim efendim.
baki hurmetlerimle,
Emlakcilarin Mehmet Ihsan Beyin kerimeleri
Emlakcilerden Fatima tul mefkure
*
mevzu her ne kadar idare meclisinin dahi fevk-i selahiyetinde olmakla
ve heyet-i umumiye karar-ı âlisini icab ettirmekte ise de ihtilallere
ziyadesiyle aşina bir memlekette bir hadim-i vakıf olarak fikr-i
şahsimi arz ve beyan ediyorum: her kim ki fazla beyanda buluna, âzâ-yı
kirama hoş kelâm ede, cümle andan razı ola.

i.f.
*
Oyle dua ile geciştiremezsiniz Sayın Mudurum Emlakcizade olarak Çil çil altun akçeler dem mürekkep mirasimi talep ederim efendim.
*
gönlü gani olana hangi derya suna kâfi su
if
*
AAaa bu ne bole altın ederim filan? Ben "çil çil altun akçe olarak mirasimi talep ederim." dediydim ya! Neden noksan cikmis bu?
*
Gunaydin Sayin Hocam, Aksam bir hatali yazim, bir de duzeltmesi
derken iki yanit gonderdik ti amma, goruyorum,bendenize hâlâ kâfi
gelmemisler.
Sayin Hocam, zat-i âlilerinin bu duasi bana Komunist Rusya
Radyolarinda ki bilgi yarismalarindaki sunucunun
"Bilen basarili sayilacaktir." sozunu hatirlativerdi de onu sey edim dedim.
Cemi-i Cumle Tullab'a ve Ashab-i Kirameyne Hayirli Sabahlar Olsun Efendim.
Kalin saglicakla,
Semra
12.6.2008
*
DEGERLİ BİLAY Üyeleri Ve BİLAY Dostları..

Önce...Çok kararlı idim..
2008 yılında... Sanal gazetemizin müthiş başarı grafigini nasıl yakaladıgı..
rayting rekorlarını üst üste nası kırdıgını..
daha önce günde 4 ileti ile gününü tamamlayan Gazetemizin günde 45 iletilere nasıl yükseldigi..
Bu duruma gelmesi için iki yıldır ugraş veren..
Gazetemizin Degerli Patronundan Nasıl Yılbaşı primi yerine nasihat...pardon tebrikler aldıgımızı..
Bilay dışında ki Mülkiye cemiasındaki arkadaşlarımızın...
ailemize katılmak için araya milletvekillerini sokup nasıl gazatemize duhul olmak için çabaladıklarını
Bazı arkadaşlarımın spangle ısmarlama rüşveti ile ailemize girmek için bana nasıl ahlaksız tekliflerde bulunduklarını,
Gazetemizde çıkan her türlü yazı çizi fotograf ileti şiir fıkra ve sohbetlerin BİLAY dışında çok etkili bir şekilde diger postalarda yeraldıgı..
Bakanlıkta.. İstanbuldan kayseriden Eskişehirden ve İzmirden Sermuharrirligimize bahçede .. yemwekhanede toplantı salonunda erkekler tuvaletinde. nasıl tebrikler yagdıgını..(birde bana kasıntı derler.. aldırmıyorum.. muhalefetin uydurması deyip geçiyororum.. halbuki özünde çok mütevazi bir büyük adam oldugumu siz degerli arkadaşlarım çok iyi takdir ederler..
Bendeki bu mütevazilik geregi bir yıl içinde binden fazla dbu postada yazı yazdıgımı hiç size söyledim mi söyleyin arkadaşlar söyledim mi..?)
Bilayın Başkanımızın gayyur omuzlarında nasıl yükselip üçüncü bir mülkiye sivil toplum örgütü olarak olarak kabül gördügünü (Valla yagcılık yapmıyorum arkadaşlar.. beni bilirsiniz.. ben hep dogruları söylerim..)

Özellikle... Mümtaz Soysal Hocamı Nasıl sırtıma alıp 5 kat birligin 5 kat dar merdivenlerinden huzurunuza nasıl getirdigimi..
Bu Son konferansın yankılarılarının hala nasıl ilgili çevrelerde hayranlıkla karşılandıgını..
Bizim BİLAYI Yönetimine getirildigimiz yılın bütçesine göre bu yıl nasıl 1000 YTL daha fazla gelir temin ettigimizi..

DH sayesinde.. TÜRKİYE İçin MÜLKİYE Sloganımızın..
Nasıl ...TÜRKİYE İçin MÜLKİYE.. MÜLKİYE İçin BİLAY sloganı haline getirildigini..
150 Yıl kutlamasında en yüksek komite ve komisyonların başında .. Başkanımız ve degerli Üyelerimizin Agustos güneşi gibi nasıl parladıklarını ..
Hele Hele.. Hadim-i BİLAY ..Sn Demokrat Başkanımızın..
mülkiye balosu..
okul kokteyli..
Birlik yemegi
basket maçı..
klasik türk müsikisi konseri
Dekanla 5 çayı..
rektörle ögle yemegi
Muazzez valimizle kayak merkezi açılışı
Mülkiyeliler birliginden toplantı salonunu yarı fiatına kiralamak gerekçesiyle..
Birlik başkanı ile saçsaça başbaşa rakı içilmesi...
gibi bir günde BİLAYımız ugruna nasıl 40 kapı yaptıgını..
Nasıl gelmiş geçmiş en sosyal ve müteharrik Başkan oldugunu..
Her sorunu uhulet suhulet ve diplomatıik kanallarla nasıl başarılı bir şekilde çözdügünü..
Hatta Ermeni, kürd ve türban sorununu sollayan
muhasebeci sorunun nasıl çözdügünü..
( pardon arkadaşlar muhasebeci sorunu çözülmemiş...bu sorun elan devam etmekte imiş..)
anlatmak amacıyla..

icraatın içinden.. ya da..
Ulusa sesleniş ..Formatında..
Şöyle kasım kasım bir hava ile..
sizlere seslenmek istemiştim..

Lakin Sermuharrirlik makamımdaki masamın arkasına ev sahibesi.. binbir zorluklarla Bakanlık Toplantı Salonundan geçici bir süre için devrim adına elkoydugum parlak gönderli 2,5 m. 1,5 m.ebatlı kutsal bayragımızı zalim ev sahibesi masamın arkasına koydurmadıgı..ve bunun yerine.. 25 cmx 15 cm.lik kagıttan bir mamül türk bayragını masamın arkasına yapıştırmaya lalkmasını benim bunu gurur meselesi yapıp şiddetle reddettigim için ..ve sadece arkadaki DH Hocamın bana hediye ettigi .. 10 cm x 15 cm boyutundaki Atatürk ve inönü fotografının böyle büyük bir projede boyut fıktanı nedeniyle uygunsuz düşecegi tarafımca hesaba katıldıgı için
sizlere Ulusa sesleniş ya da İcraatın içinden havasında seslenmem fiilen mümkün olmadı..

Olsun Nolacak sanki.. bende.. herzamanki kolaycılıgımı pardon pratik zekamı burada kullanarak önceki yıl çıkardıgım Dahili tamimi sanki bu yıl çıkarmışım atmosferinde.. birkez daha yayınlarım.. olur.. biter..

Teşekkür ve tebrik albümüme de.. Bu yıl BİLAY ailesine katılan yeni üstad ve üstadeleri eklerim ..(sevgili.... Yücel Özlem, Emin Erdem İsmail Ulusan.. Mevlüt Duruoglu.. gibi.. )
Danışma kurulumuza Mümtaz Hocam girmiştir.. böylece bir pratik çözüm daha üretmiş olurum..

Sevgilki Arkadaşlar..
Yasamız..Yurdumu Milletimi özümden çok sevmek..
Hedefimiz birinci olmak
ülküm yükselmek..
ileri gitmektir..
varlıgım TÜRK MÜLKİYE BİLAY varlıgına armagan olsun..

Kalın Saglıkla..

Sevgiler Saygılar ve Selamlar..
BİLAY Reisi Celilesi Adına...
Sermuharrir..
Mekan..
*
31.12.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder