15 Mart 2011 Salı

HATIRALAR -12 MART(2)

Ben de bir anımı naklediyorum...
12 Mart 1971
Caddeler bomboş, sabahın erken saatlerinde Tandoğan Meydanına doğru tırısa
kalkmış atlarda Süvari askerler görüyoruz caddelerde, yurdun penceresinden...
Tankların palet seslerini duyuyoruz...Pencereler zangırdıyor...

Sonraki günler...
Rahmetli Hüsamettin ve ben lazın pastahanesinin önünde duruyoruz. ‘’Boykot var’’ diyorlar.
Sınav için gelmişiz, şaşırıyoruz ‘’ne yapalım?’’ diye düşünüyoruz.
Muhtıra verilmiş, polis  ve asker teyakkuzda.
İri yarı bir polis geliyor yanımıza. Emir kesin ve sert
-Durmayın burada...
Hüsamettin gençliğinin verdiği cüretle
-Nerede duralım?
diye dikleniyor.
-Ben sana nerede duracağını gösteririm, diyen  polis Hüsamettin’in koluna giriyor
sürüklemeye çalışıyor.
O anda ben, kendi cılızlığıma bakmadan, polisin koluna asılıyor, bağırıyorum
-Bırak... Bırak onu...Bırak diyorum sana...
Polis bir an şaşırıyor.
Hüsamettin
-Sakin ol Kutlu, birşey yok
diyor.
O an manzaraya şahit olan bir astsubay iki  askerle koşarak yanımıza geliyor ve polis’e
-Bırak onu, o benim..
Hüsamettin’i polis’in elinden alıyor.
Ben ne olacağını bilmediğimden kahroluyorum...
Sonra evet sonra....
O astsubayla Hüsamettin bir cipe binip  uzaklaşıyorlar
Ara bir sokakta astsubay Hüsamettin’i jipten indiriyor
-Hadi aslanım sen hemen kaybol...Polise yakalanma...
Ben de Asla unutmayacağım....
O bizim askerimiz....  O Türk askeri...
Saygılar,
Kutlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder