14 Nisan 2009 Salı

Yurt Baskını 4



yurt baskınını anlatan şair: arkadaş z.özger

arkadaş z.özger ile ne yazık ki yakın bir arkadaşlığımız olmadı. sbf yurdunda arada sırada karşılaşırdık. onu hep biraz hüzünlü ve durgun, elinde bir kitap, ütülü bej bir pantolon ve kolları kıvrılmış beyaz bir gömlekle hatırlıyorum. benden önce mezun oldu.

bir yerde -belki de mülkiyeliler birliği’nde- televizyon izledkten sonra evine dönerken 28 nisan 1973 günü geç bir saatte meşrutiyet caddesinin merdivenli bölümünün sağ tarafındaki dar ve karanlık bir sokakta 2-2,5 metre yükseklikten bir evin bahçesine düşmüş. ertesi sabah bulunup hastaneye kaldırılmış. 25 yaşında iken 5.5.1973 günü ölmüş.

ölüm nedeni beyin kanaması. ailesine ve yakın çevresine göre beyin kanamasının nedeni ise sbf yurdunda 24 ocak 1971 günü başına aldığı darbeler.

bu yıl arkadaş z.özger ödülünü eren aysan kazandı. geçenlerde onunla mülkiyeliler birliği’nde ayaküstü konuştuktan sonra eve gelince arkadaş z.özger ‘in şubat 1974’de yayınlanan kitabını karıştırdım. yurt baskınını anlattığı şiiri adak’da ‘ah şaşıyorum nasıl ölmediğimize’ diyor ve devam ediyor:
‘….
vurdular, kötü vurdular
ne savaş kuralları
ne insanlık onuru
kara tarihlerinin
iğrenç bir zaferini daha
gövdemize kazıdılar
….’
grubumuzda geçen yıl yayınlanan yurt baskını anılarına ek olarak 'adak' şiirini, oktay etiman için ‘o eski bir’i ve bulabildiğim birkaç resmini gönderiyorum..

arkadaş z.’yi saygıyla anıyorum.

ihsan feyzibeyoğlu
*
İhsan Hocam, çok teşekkür ederim. Böylece Zekai'nin fotoğraflarını da elde etmiş oldum. Bu arada içinde benim de yer aldığım bir fotoğraf görmüş oldum. Sonuncu, yani bir kişinin omuzlara alınmış olduğu fotoğrafta, rastlantı, ben de varım. tekrar teşekkürler. kolay gelsin.

Oktay Etiman
*








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder