1 Mart 2009 Pazar

GERİZLER BAŞI..BİÇARE EFENİN TÜRKÜSÜ


Merhaba.. Kırali Hocam..
gruba gönderdigin
Muammer Ketecioglun'dan (Ketenci mi..kete'ci mi ..?)
"Şu izmir'den çekirdeksiz nar gelir.."
türküsünü keyifle dinledik..
Benim takıldıgım..
"Dinleyelim bakalım ..Efenin aşık biçaresi ne demiş.."
şeklindeki güzel yorumun..
Sen Biçare efe görmemişin Hocam..
Bana göre..
yigitlik cesaret mertlik.. hikayeleri ile leba leb dolu olan
Yüzlerce efe türküsü içinde..
bir tek efe türküsü..
İzmir-Bergama 'nın...
"Gerizler başından atlayamadım.."
türküsü büyük bir sapmadır..
bir efe trajedisini yansıtır. bu türkü..
Telaşlanma Reis..!
Bu türkünün...
Horasandan İzmire kadar katettigi binlerce kilometrelik öyküsünü anlatmayacagım..
Aşık ..ama romantik aşık..
Aşık oldugu kadar.. beceriksiz..
beceriksiz oldugu kadar ölümden korkan..
bir efenin traji-komik öyküsü anlatılır...
ilk kez...
bir efe türküsünde..
Bu türkünün Soroz destekli bir filmi yapılsa idi..
John Dindar'ın "Mıstaa.."sından daha acıklı bir film olurdu..
emin ol Hocam..
Bak dinle..Reis.. Gerizler başından atlayamadım..
Döküldü cephanem toplayamadım..
Vah vah vaah..
E be.. efem..
niye efelige soyundun o zaman..
40-50 cm.lik bir bır kanaldan atlıyamıyorsan..
daglarda kayadan kayaya nasıl atlıyacaksın
Madem toplayamayacaktın.. neden yerlere döktün cephaneni..
Ayrıca ne işin vardı.. kanalizasyon ve su kanalının üstünde..
bildik efeler gibi.. niye daglara çıkmıyorsun..
da İzmir su ve kanalizasyon istasyon ve inşaatları arasında dolaşıyorsun..
ne biçim efesin sen.. Haa..!
Düşman galip geldi... Haklayamadım.. aman aman..
Tabi haklayamassın.. bu kerizlikle.. Efem..
Sen bırak bu efeligi..
Git..Zerzavat filan sat.. maaişetini cesaret gerektirmeyen başka kolay temin et..
Amanın amanın efeler..Öldürmen beni
Güzel de Cemile'min yolunda soldurman beni..
Buyur burdan yak ..Bizim korkak efenin gerekçesine bak....!
Yalvarıyor.. başında digelen (kendisini yaralayan) efelere..
Beni güzel cemileme bagışlayın.. diye..
Senin güzel cemilen seni bu halinle göese ne der.. ha..?
Dur ben sana söyleyeyim..
Güzel de Cemilenin..
Sana bu ahval ve şerait dahilinde ne söyleyecegini..
"Senin gibi efe olmaz olsun.."
diyecek
elbette..
"Cemilem "cemilem" diye tutmuş gidiyorsun ..
Bir kadın için..
mertlik.. onur . gurur yerlerde.. ..
Yazıklar olsun...!
Mahkeme önünde egildim geçtim..
Sol yanımdan kurşun yedim..Bayıldım düştüm..
Ahbap düşman olmuş ben buna şaştım..
Tabi şaşarsın... tabi şaşarsın..!
Dostla düşmanı ayırd edemeyeyecek kadar saftirik..
Şaşkın bir efesin zaten
Haksızmıyım..Reis Bey..
Olaya bakarmısın..
Mahkeme önünden egilip geçmek te neyin nesi..
Hey gidinin efesi..
Gögsünü gere gere niye geçmiyorsun.. mahkemenin önünden..?
Öyle degilmi.. Ne var bunda korkacak..?
Mahkeme önünden egilip geçersen...
İşte böyle sol yanından kurşun yersin haberin bile olmaz..
Zaten bu türküyü birlikte dinledigimizde..
bizim oto döşemecisi Mustafa Usta ..
"Teee.. (buradaki "tee" "tüüh" anlamındadır..NN) *NN..Nakledenin..Notu..
efeligide keriz (geriz yada keriz İç anadoluda pislik anlamında da kullanılır..NN)etmiş bu adam.."
Diyerek çok kıymetli bir yorum yapmıştı..
Şimdi de..
Sevgili Mustafa Reis'ten.. gönderecegi bu türkünün plagını eşliginde..
Efe'nin bu acıklı durumu hakkındaki kıymetli yorumlarını bekliyoruz..
Eger M.Kırali Hocamdan
İyi etmiş bu efe bir aşk ugruna.. olur böyle şeyler..
Şeklinde bir yorum yorum çıkarsaaa!
Artık Karar..
BİLAY kamu oyuna kalacak..
Benim yorumum mu.. Yoksa..?
M.Kırali'ninki mi..?
haklı...
Tüm arkadaşlarımın
Güzel bir pazar günü geçirmesi..
Dilegiyle..
Hoşcakalın..
Sevgi..Saygı ve Selamlar..
Mekan

1 yorum:

  1. yaw kardesim sen hakkaten bu türkunun hikayesinimi anlatmısın yokksa hikayemi yapmısın...

    YanıtlaSil